Skip to content
  • Kezdőlap
    • Rólam
    • Szolgáltatásaim
    • Mivel foglalkozom?
    • Árak
    • Kapcsolat
  • Arculattervezés
  • Honlapkészítés
  • Online marketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Ajánlatkérés
  • Webdesigner Blog
  • Kezdőlap
    • Rólam
    • Szolgáltatásaim
    • Mivel foglalkozom?
    • Árak
    • Kapcsolat
  • Arculattervezés
  • Honlapkészítés
  • Online marketing
  • Keresőoptimalizálás
  • Ajánlatkérés
  • Webdesigner Blog

Kisarculat-nagyarculat? Mik az arculattervezés lépései ?

  • by Beatrix
  • 2020.08.19.2021.02.21.
Arculattervezés csomagolás

Arculattervezés példa lépésenként

Az arculattervezés célja, hogy egy márka, brand vizuális megjelenése mellett a mögöttes tartalom is egyszerre kifejezésre jusson. Az alábbi írásban folytatom a logótervezésnél elkezdett példát, hogy mik azok az alap lépések, amiket, ha követsz az arculattervezés során, akkor biztosan egy szép, egyedi stílust kapsz a kezedbe.

Logóterv
Kisarculat: Arculattervezés- a Logó már adott

0. Arculattervezés – mi a feladat ???

Ha logót is kell tervezni, kérlek kattints át a fent is említett logótervezésről szóló blogbejegyzésemre. Itt most abból indulunk ki, hogy rendelkezésre áll már a logó. vagyis megvan már a főbb színek színkódja és a főbb betűtípusok.

A feladat:

Adott tehát egy feladat : egy hazai bio ételeket kínáló étterem, ami ételkiszállítással is foglalkozik, logótervezést és arculattervezést és honlaptervezést is szeretne. A név adott, minden másra “szabad kezet adnak”.

Hm.. először is gondoljuk át jól , milyen helyen fog megjelenni a logó ? Érdemes a megrendelőtől pontosan megtudni, hogy milyen konkrét nyomtatott és online anyagokra tart igényt. Vagyis szakmai nyelven, kisarculatra vagy nagyarculatra van-e szüksége?

arculattervezés -logó A kisarculat alatt azokat az arculati elemeket értjük, ami minden vállalkozás számára a legfontosabb minimum,vagyis jellemzően a logó, névjegykártya, hírlevélsablon, levélpapír, boríték, számlasablon.

A nagyarculat alatt pedig a vállalkozás tárgyától kissé már távolabb álló arculati elemeket foglalja magában, ami egyaránt lehet bármiféle céges nyomtatvány, brossúra, katalógus, portfólió, hirdetési kreatívok, bannerek, szórólapok, plakátokt, és természetesen a weboldalt, de ide sorolhatjuk az olyan „kiegészítőket”is, mint például ajándéktárgyak, csomagolóanyagok, üdítőspoharak, tollak, egyygéb “repianyagok”.

Nézzünk néhány ilyen tipikus esetet, ahol jelen feladatban megadott vállalkozásra jellemző egyedi arculattervezésnek szerepe van:

arculettervezés -logoval

  • étterem – menükártya, étlap belív, étlap külső borító, szalvéta, prospektus, megrendelést segítő szórólap, újsághirdetéshez banner
  • .házhozszállítás – szóróanyag, online reklámok, hirdetések grafikai munkái, csomagolóanyagok, szállítójárművek feliratai
  • Termékcsomagolás, kartondobozok, szatyrok, nylontáskák, papírzacskók, papírpoharak…

1. Az arculati színek megtervezése

Arculattervezés -Színpaletta
Arculattervezés -Színpaletta

A színeket, ha adva van már a logó például, akkor ugye készen kapjuk. De ha kapjuk, ha nekünk kell létrehozni, a lényeg ugyanaz, legyen 3-maximum 4 színünk, amiből az arculatot fel tudjuk építeni. Itt most a téma is adja magát, hogy jellemzően úgynevezett földszíneket használunk, a narancs és a zöld erős kontrasztja mindenképpen figyelemfelkeltő, a két zöld árnyalata és a barna együttese viszont mégis egy egymással harmonizáló, nyugodt színhatást eredményez, ami nagyon is illik a természetes, vegán, vagy zöldséges, bio-s témához.

2. Online arculat megtervezése

Át kell először is gondolni, hogy milyen lesz az online felület, a honlap háttere, képei, stílusa- lazább, fiatalosabb, szigorúbb, minimalista, flat jellegű, vagy a bio, vegán, natúr témákra jellemző, földszínek és természetes anyagok, struktúrák fognak inkább helyet kapni. Én úgy gondolom, ennél a témánál ez utóbbi adja magát a leginkább.

Mikor a honlapkészítés is a mi feladatunk lesz, érdemes jó előre elgondolkozni rajta, milyen egyéb grafikai elemekre lesz majd szükségünk, a logó mellett. Például, jó ha van ugyanis előre elkészítve minimum egy elválasztó díszítés, egy dekorelem, mely egyfajta “jolly jokerként” sokoldalúan felhasználható később akár a nyomtatott anyagokban is, helykitöltő vagy szeparátor funkcióban.

Arculati díszítőelem

Tehát a nyomtatott anyagoknak és a csomagolóanyagoknak is ehhez kell igazodniuk. Vagyis csupa natúr színhatás, natúr alapanyag, mint például papír termék címkék, kartonpapír ételcsomagoló dobozok, üveg poharak, és üvegből készült textillapkával díszített lekvárok pl., valamint vászon bevásárlótáska.. Ezt persze a végtelenségig lehet folytatni, mindenféle promóciós termékig, edényfogó kesztyű, főzőkötény, fa markolatú reklámtollak stb.stb.

2. Nyomtatott arculat tervezése

Jellemzően tehát a névjegykártya, szórólap, étlap, újsághirdetések, katalógusok, brossúrák, offline hírlevelek, kuponok, tartoznak ide.

Másrészt a termékekhez kapcsolódó pl. termék címkék. Ami fontos, mindig az adott színpaletta színei köszönjenek vissza, legfeljebb az adott 3-4 alapszín árnyalatait használjuk, ha szükséges, de maradjunk konzekvensen az eredeti színeknél, hogy munkánk és az egész arculat egységes, letisztult és egymással jól illeszkedő és összetartozó benyomást keltsen.

3. Arculattervezés végső fázisa, a bemutatás – Moodboard.

Dolgoztunk sokat, van már néhány elkészült alkotásunk, hogyan képzeljük az arculat megjelenését valós termékeken, nyomtatott anyagokon és nem utolsó sorban magán a weboldalon.

Ahhoz, hogy ezt az “érzést”, a megrendelőnek is meg tudjuk mutatni, át tudjuk adni, szükség van egy bemutatófelületre, egy un. MOODBOARD-ra, ahová összeválogathatjuk, ahol összegyúrhatjuk a meglévő anyagainkat. Itt még bátran lehet játszani a színekkel, a hátterekkel és a betűtípusokkal, akár több verzióban is készülhet. Erre a szó szoros értelmében bármi ráfér,: például:

  • a színpaletta,
  • a betűtípusok,
  • és színben, stílusban, témában illeszkedő fotók,
  • csomagolóanyagok,
  • felmatricázott szállítójárművek
  • nyomdai anyagok,
  • majdani, online felületen alkalmazandó, síkidomok,
  • háttérszínek, textúrák

Semmiképpen nem ajánlanám ennek a lépésnek a kihagyását, mert a moodboard arra is kitűnően alkalmas, hogy még azelőtt, hogy belefognánk a konkrét tervezési feladatokba, láttassa a konkrét egészet, amivel jelentős időt spórolhatunk, hiszen egy moodbord létrehozása sokkal kevesebb időt és energiát követel, mint mondjuk a mockup-ok vagy a konkrét anyagok, termékek, viszont mégis sok információt hordoznak a végleges terv megjelenésével, stílusával és hangulatával kapcsolatosan.

Hasonló témájú bejegyzés:

  1. Hogyan tervezzünk logót – ha szabad kezet kapunk?
  2. Új őrület a webdesignban: mi a monokróm stílus sikerének titka?
  3. Mockup használata -honnan, hogyan?
  4. Megérkeztek! Itt vannak a Pantone színek 2021
Tags:arculattervezéskisarculatlogólogótervezésmoodboardnagyarculatszínpaletta

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kreativitás és szakértelem

by Lilith logo új

Legfrissebb írások a webdesign tájáról

  • Megérkeztek! Itt vannak a Pantone színek 2021
  • Mockup használata -honnan, hogyan?
  • Új őrület a webdesignban: mi a monokróm stílus sikerének titka?
  • Kisarculat-nagyarculat? Mik az arculattervezés lépései ?
  • Olcsó honlap készítés – kinek éri meg?

Válassz írást webdesign téma szerint

Címkék

arculattervezés bemutatkozó honlap honlapkészítés honlaptervezés kisarculat logó logó betűi logó színei logótervezés logó tervezés mockup monochrome monokróm monokróm stílus moodboard nagyarculat olcsó honlap pantone pantone 2021 színpaletta év színe

Szolgáltatásaim

  • Honlap készítés
  • Grafikai tervezés
  • Logótervezés
  • Névjegykártya tervezés
  • Szórólap készítés
  • Plakát készítés
  • Bemutatkozó honlap tervezés
  • Slideshow-k készítése
  • Képgalériák készítése
  • Videógalériák készítése
  • Kapcsolati űrlapok készítése
  • Megrendelőlapok készítése
  • Hírlevél feliratkozás készítése
  • Vendégkönyv készítése
  • Facebook oldal készítése
  • Pinterest oldal készítése
  • Instagram oldal készítése
  • Online marketing
  • Google Ads
  • Google Analytics
  • Facebook hirdetések
  • Kulcsszó kutatás
  • Seo, keresőoptimalizálás

Kapcsolat:

Cím: 9082 Nyúl, Egese utca 271.
Email: webdesign@bylilith.hu
Telefon:+36 70 776 1728
Impresszum
Adatvédelmi tájékoztató

Szolgáltatások:

Logótervezés
Névjegykártyakészítés
Szórólapkészítés
Honlapkészítés
Webdesign

Honlap re-design
Online marketing
Google Ads, Google Analytics,
Facebook hirdetés
SEO -keresőoptimalizálás

Logótól a SEO-ig - egy helyről, egy kézből, válaszd a szakértőt! | Minden jog fenntartva | Készült by Lilith

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Ismerje meg tájékoztatónkat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy a beállítások résznél ki lehet kapcsolni a használatukat.

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi tájékoztató

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek. A cookie-kat az Ön böngészője tárolja, és olyan funkciókat hajt végre, mint például a webhelyünkre való visszatérés felismerése és a csapatunk segítsége annak megértésében, hogy a weboldal mely részeit találják a legérdekesebbnek és leghasznosabbnak.

Feltétlenül szükséges sütik

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

A feltétlenül szükséges sütiket a működés érdekében mindig engedélyezni kell.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.

A feltétlenül szükséges sütiket a működés érdekében mindig engedélyezni kell.

Statisztikai sütik

Ez a weboldal a Google Analytics szolgáltatást használja olyan névtelen adatgyűjtéshez, mint például az oldalt felkereső látogatók száma, vagy a weboldalon belüli legnépszerűbb aloldalak.

Ezen sütik engedélyezése segít bennünket abban, hogy javíthassuk a weboldalunk tartalmát a látogatóink érdekében.

Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!

A feltétlenül szükséges sütiket a működés érdekében mindig engedélyezni kell.

Süti szabályzat

További információkat az Adatvédelmi tájékoztató oldalon talál.