Keresőoptimalizálás alapok: Ismerd meg a kulcsszavak típusait!
Az alábbi írásban abban szeretnék neked segíteni, hogy mik azok a keresőoptimalizálási alapok, a kulcsszavak típusai, amiket ismerned kell ahhoz, hogy a vállalkozásod, üzleted, témád honlapján mind a látogatóidnak, mind a googlenak egyértelmű legyen, mivel foglalkozol és a céljaidhoz a legjobban illeszkedőt tudd választani és alkalmazni.
A kulcsszavak típusai oldal vagy bejegyzés szerint is különböznek
Mielőtt egyáltalán nekilátnál a kulcsszókutatásnak, végig kell gondolnod ezt a néhány dolgot:
- Néhány szóval, a lehető legpontosabban megfogalmazva: Mi a honlapod témája? pl. sport bolt, ételházhozszállítás, online nyelvoktatás.. stb..
- Milyen termékeid, szolgáltatásaid vannak, amiket szeretnél bemutatni a honlapodon? pl. babakocsik, szendvicsek, online angol órák
- Milyen főbb halmazokba, kategóriákba tudod őket összefoglalni, összegyűjteni ? pl. ernyőre csukható babakocsik, vegán szendvicsek, online kezdő angol órák
- Mi lehet vajon a vásárlóid, ügyfeleid legnagyobb problémája? pl. 2021 babakocsi teszt, legfinomabb vegán szendvics recept, hány éves kortól ajánlott angolt tanulni…– ez az egy, amit bejegyzésekben írunk, az összes többi oldal!
- Konkrét termék vagy szolgáltatás konkrét értékesítési oldala, ahol meg lehet azt vásárolni.
1. Kulcsszavak típusai: Főoldali kulcsszavak
Ha már sikerült összeírnod néhány ötletet, szót, ami a vállalkozásod, honlapod témáját a legjobban leírja, ha egy idegennek kellene beszélned róla, akkor nézd meg egyszerűen a keresőben, hogy melyikre jön fel olyan oldal, ami a tiédre legjobban hasonlít, ők lesznek a te konkurenciáid. A sport bolt példánál maradva, azonnal látszik az eredmény..
Ennek relatív ütős, nagy keresésű kulcsszavaknak kell lennie, természetesen a területén belül.
Nem baj, ha esélytelennek tűnik az előrekerülés. De hiba, ha túl általános, vagy túl alacsony keresésű a főoldali kulcsszó.
A cél ennél a Google számára egyértelművé tenni a honlap témáját, és csak kevésbé a látogató számára. A főoldalra ritkán érkeznek az emberek, innen navigálni kell valamelyik aloldalra, vagy termékoldalra őket a vásárlás elősegítése érdekében. Tehát szűkíteni kell a témát.
2. Kulcsszavak típusai: Aloldali kulcsszavak
Szuper, ha már megvan, vagy megvannak ( max 2-3 szó legyen) a főoldal kulcsszava, akkor mehetünk tovább, és kezdhetünk gondolkodni rajta, hogy milyen menüpontokba rendezzük a honlap témáját, a szolgáltatásokat vagy a termékeket. A sportbolt példájánál maradva, például sportruházat, sporteszközök, sportág is lehet..
Beírva a keresőbe, például a sportruházatot, láthatjuk, hogy a sportbolt-ra első helyezett itt meg sem jelenik az első oldalon.
A legjellemzőbb aloldali kulcsszavak a főbb menüpontok nevében is vissza kell köszönjön, valamint az almenükében, ezzel is segítve, erősítve a honlap témájának egyértelműsítését.
3. Kulcsszavak típusai: Gyűjtőoldali kulcsszavak
Szépen alakul a honlap felépítése, és a kulcsszavaink is egyre jobban meghatározzák, miről is van szó, de ha még konkrétabban akarjuk a látogatót vezetni a konkrét vásárlás irányába, ez még nem elég.
Termékek és szolgáltatások esetén, ha több is van, ami egy adott látogatói problémára megoldást nyújthat, akkor kerülnek képbe a gyűjtőoldali kulcsszavak, esetünkben pl. a görkorcsolyák… ez még mindig többféle lehet, férfi, női, stb. De aki görkorcsolyát keres, annak az a vágya, hogy csak azok jelenjenek meg előtte, ne sílécekkel illetve jégkorcsolyákkal vegyesen, ömlesztve. valamint itt nem blogbejegyzést szeretne olvasni, hanem konkrétan megnézni, informálódni arról, hogy milyenek vannak az adott honlap kínálatában. Vagyis itt még nem egy konkrét terméket keres, hanem egy termékpalettát, ahol egyszerre látja az egész választékot.
A gyűjtőoldali kulcsszavakat a kategóriáknál tudjuk majd kiválóan használni, tehát legyünk alaposak és pontosak a feljegyzetelésüknél és a kiválasztásuknál.
4. Kulcsszavak típusai: Blogbejegyzés kulcsszavak
Blogbejegyzések jellemzően bejegyzések, írások, történetek, cikkek, ismertetők, leírások. Ezeknél a honlaplátogatók tehát leírás jellegű tartalmat kívánnak, olvasni szeretnének egy adott témáról. Példánknál maradva a görkorcsolya tisztítása ennek a feltételnek kiválóan megfelel. Azonnal ellenőrizhető is, hiszen az első találatokat megtekintve, mind leírások, vagy videos magyarázat, amit találunk.
Ami nagyon fontos, itt ne legyünk szerények, se lusták, több száz kulcsszó megtalálása a cél, kisebb és nagyobb keresésűek vegyesen, szépen összerendezve, mert ezek lesznek a honlap motorjai, ezekből tudunk később egyre több és több releváns tartalmat készíteni a honlapunknak, ami mind a keresőknek, mind a látogatóknak azt az üzenetet hordozza, hogy értünk a témánkhoz, szakértői vagyunk a területünknek, tehát az adott témakörben hitelesek vagyunk, amit a Google erős honlapként értelmez és előkelő helyezéssel jutalmaz. A látogatók szemében is egyértelműen egy megbízható, szakértői hatást kelt, ahol szívesebben és bátrabban hagyják ott a pénzüket, mikor vásárolnak.
5. Keresőoptimalizálás alapok: Termék vagy Szolgáltatás kulcsszavak
Ez a lehető legdirektebben és a vásárlási szándékhoz a legközelebb eső kulcsszó. Itt sok múlik a pontos megfogalmazáson, az elegendő, releváns tartalmon és bizony a felhasználói élményen is, vagyis hogy mennyire szimpatikus a honlap megjelenése, mennyire felhasználóbarát, mennyire könnyen lehet vásárolni, mennyire könnyű elérni kérdés, vagy rendelés esetén az ügyfélszolgálatot.
Példánknál maradva ilyen kulcsszó lehet ‘Roces Argon W” egy bizonyos, egy nagyon is konkrét termék, egy női görkorcsolya, amire már általában azért keres valaki, mert már előzetesen talán épp egy gyűjtőoldal és/vagy blogbejegyzés olvasgatása után kiválasztotta, mint számára a legkívánatosabbat, és már csak azt szeretné tudni, honnan tudná a legolcsóbban vagy a leghamarabb beszerezni.
Ide azok a látogatók kerülnek,
- akik konkrétan egy bizonyos termékre, szolgáltatásra keresnek
- akiket hirdetésünkkel egyenesen ide irányítunk- sales oldalként -értékesítési oldalként megadva
A kulcsszavak típusainak megkülönböztetése nem mindig könnyű
A kulcsszavak típusainak megkülönböztetése gyakorlattal jön, minél többet nézegetjük őket a Google-ba beírva, vagy valamelyik kulcsszókutató eszköz segítségével, mint például a Google Adwords, Keyword tools, Google Trends.. annál nagyobb gyakorlatot szerzünk benne.
A legtutibb tipp mégis az, amit itt is végig alkalmaztunk, beírni a keresőbe és megnézni a feljött találatok közül melyik csoportba tartozik a legtöbb és aszerint járni el vele, annak megfelelő tartalmat kell írni hozzá.
A kulcsszókutatás nem egy durr bele dolog, napokig, hetekig jár az ember esze rajta, hogy mi lehet, ami a legjobban passzol, hisz nagyon nem mindegy, mibe fektetünk aztán később időt és energiát és igen, ha nem magunk írjuk a tartalmat, bizony pénzt is.
A kulcsszavak csak az alapok, az építőelemek, ezekre még tartalmat kell írni, nem is akárhogyan, akár milyet, aztán még az is idő, amíg a google indexeli és elkezdi megjelentetni a keresési találatok között... és további hetek, hónapok, mire látogatók reagálni kezdenek rá.. és beáll egy viszonylag állandó keresési helyezés. viszonylag állandó, hiszen közben a konkurencia is dolgozik, a valamint a „divat” is változik, minden kulcsszóra jellemző egy keresési trend, amit legkönnyebben egy újabb kulcsszókutatási eszköz a Google Trends segítségével tudunk követni. Például ha ide beírjuk a kulcsszavunkat és azt látjuk, hogy az utóbbi időben egyre zuhan a keresés rá, gondolkodjunk el rajta, érdemes-e bele energiát fektetni.
Ha segítségre van szükséged, vagy keresőoptimalizáló szakértőre bíznád, induló online jelenlétedet egyből egy már eleve keresőoptimalizált honlap készítésével, keress meg bátran és kérj egyedi ajánlatot.
Ha már van honlapod, de jobb helyezést és több látogatót szeretnél, nem tudsz, vagy nincs kedved a kulcsszavakkal bíbelődni kérhetsz egyszeri Seo-Auditot is, vagy egyéb seo tanácsadást is rendkívül kedvező árakon.
Mindegy hogy döntesz, csak kezd el valahogy, minden nap számít, minden egyes kulcsszóra megírt és publikált tartalmad közelebb visz a célodhoz, a több látogatóhoz, a több bevételhez. Hajrá!
Képek forrása: Pixabay, Google
Nincs hasonló témájú bejegyzés