Skip to content

Online marketing: Milyen facebook hirdetés típusok vannak?

facebook hirdetés típusok

Melyek a legfőbb facebook hirdetés típusok?

Az alábbi írásban abban szeretnék neked segíteni, hogy mik azok az alap facebook hirdetés típusok, amiket ismerned kell ahhoz, hogy a vállakozásod, üzleted, témád marketing céljaihoz a legjobban illeszkedőt tudd választani és alkalmazni.

 Attól függ, hogy mi a célod vele...

Mielőtt egyáltalán megnyitnád a facebookot, az első és legfontosabb dolog, hogy legyen stratégiád! Legyen marketing stratégiád, azaz tudd, hogy mit szeretnél elérni a hirdetéseddel! MIvel rögtön ez lesz az első kérdés, amit meg kell válaszolj, mikor megnyitod az új hirdetés létrehozása panelt:

hirdetési célok kiválasztása

A hirdetési cél azt a tevékenységet jelenti, amelynek végrehajtására a hirdetéseid megtekintőit ösztönözni szeretnéd.

Vagyis gondold át mit szeretnél:

  1. Márkaismertség: a terméked vagy szolgáltatásod megismertetése a cél. (Like-oltató hirdetések – facebookon marad a látogató)
  2. Forgalom: a terméked vagy szolgáltatásod alaposabb megismerésére ösztönzés a cél ( blogbejegyzés, terméklap kiemelése – weboldaladra irányítod a látogatót) 
  3.  Ha nem közvetlenül, hanem hírlevél útján ismerteted meg folyamatosan a témáddal, termékeiddel a látogatókat, ezért előbb feliratkoztatod a hírleveleidre 
  4. Bolt felkeresése: vásárlásra ösztönzés, konkrét üzletekbe, vagy online boltokba irányítva a látogatót

1. facebook hirdetés típus: a like-oltató hirdetés

Hirdetési cél: A célközönséged lehető legtöbb tagjához eljutni. Jellemzően akkor érdemes futtatni, mikor még új az oldal és egyetlen like-olója sincsen.

Célközönség: érdeklődési kör, pl.receptes honlapnál, főzés, receptek..

Tipp!– Ezzel most  a témát, amiről szól, ne az oldaladat hirdesd itt.

Amire szükséged van:

  • érdekes, releváns blogbejegyzések, és termékoldalak, videók
  • képek a termékeidről, oldalak a honlapodról, amiken bemutatod a vállalkozásodat

2. facebook hirdetés típus: a bejegyzésolvastató hirdetés

Hirdetési cél: A célközönséged lehető legtöbb tagjához eljutni.

Célközönség: Minél tágabb, minél több tagú

Tipp! – akár több bejegyzést is kiemelhetsz egyszerre, és a legjobban teljesítőt futtasd, a többit állítsd le.

Amire szükséged van:

  • érdekes blogbejegyzések, hírekről, újdonságokról a vállalkozásod minél jobb bemutatására és termékoldalak,
  • a honlapon jól felépített kapcsolati űrlap
facebook hirdetés típusok blogbejegyzés kiemelés

3. facebook hirdetés típus: a hírlevél feliratkoztató hirdetés

Hirdetési cél: Olyan célközönség kialakítása, aki érdeklődik a terméked, vagy a szolgáltatásod iránt. (pl. receptek iránt, főzés iránt), feliratkoztatás utáni folyamatos kommunikációval segíteni a vásárlóvá válás folyamatát.

facebook hirdetés típusok feliratkoztato hirdetések

Célközönség: témára szűkített , pl sütés, omega 3, nők, 

Tipp!– több kulcsszóra szűrt célcsoporttal kísérletezni

Amire szükséged van:

  • kép vagy video a feliratkoztató anyagról
  • feliratkoztató anyag, egy e-book, egy pdf, egy video, egy cikksorozat, egy minitanfolyam
  • feliratkoztató oldal
  • köszönő oldal

4. facebook hirdetés típus: a sales-oldalra kattintató hirdetés

Hirdetési cél: Olyan célközönség kialakítása, aki érdeklődik a terméked, vagy a szolgáltatásod iránt. ( pl. natúr gyermekjátékok), és jó eséllyel meg is vásárolja azt.

Célközönség: facebook hasonmás célközönség: amit a kiemelt bejegyzéseid, előző hirdetéseid alapján, a már eddig aktivitást mutató látogatókból állít össze a facebook. Ehhez már pár száz oldallájkoló is elég. 

Tipp!– az oldalt már kedvelők mellől ki kell venni a pipát.

Amire szükséged van:

  • kép vagy video a konkrét termékről
  • sales oldal a honlapodon – termék adatlap, ahonnan kosárba lehet helyezni
  • köszönő oldal
facebook hirdetési típusok 4. boltfelkeresés

Ami a legfontosabb a facebook hirdetéseknél -típustól függetlenül

Az pedig nem más, mint a tesztelés. Bizony, senki, még a profik sem hagyják ki ezt a lépést, hiszen, ez az egyetlen és leghitelesebb, és egzakt, tehát számokban mérhető eredmény, ami megmutatja neked, melyik hirdetésed működik a legjobban és hozza a legtöbb látogatót, vagy vásárlót a legkevesebb befektetett pénzből.

Hogyan csináld?

Egyszerűen, bármely facebook hirdetés típust is választod, mindenképpen, egyszerre 4-5 hirdetést készíts, (tudod őket duplikálni) amiket mindig kicsit változtatod.

  • különböző képet, videót, vagy éppen képet vagy videót vegyesen használsz
  • más kulcsszavakra szűröd a célközönséget
  • másképp fogalmazod a szöveges hirdetési részt.

De egyre ügyelj, egyszerre csak egy dolgot változtass, várj néhány napot, és akkor már szépen látszik, hogy melyik hirdetés hoz jobb eredményt, ergo érdemes megtartani, a többit pedig állítsd le, ne vigye a pénzt feleslegesen. Duplikáld és változtass valamit, törölj, tartsd meg… 

Hol találsz még segítséget a facebook hirdetésekhez?

  1. Magán a facebookon, ugyanis van a facebooknak egy magyar nyelvű üzleti súgója, ahol rengeteg további információt és segítséget találsz, például a fent említett megfelelő hirdetési cél kiválasztásáról is.
  2. Elvégzel egy konkrétan erről szóló, facebook tanfolyamot. ezzel két legyet ütsz egy csapásra, egyrészt pénzt spórolsz, hisz magad is meg tudod csinálni, valamint gyorsan és hatékonyan tudod azonnal alkalmazni, átlátod és közvetlenül irányítani tudod a hirdetéseidet és a költségeket.
  3. Megnézed a konkrurenseid facebook oldalát, azon belül bal oldalon az oldal láthatósága fül alatt van egy felirat, hogy „az összes megtekintése„, arra rákattintva legörgetsz a „Hirdetések ettől az oldaltól” feliratra, majd a Hirdetések megnyitásra gombra kattintva meg tudod nézni, milyen facebook hirdetéseket futtat vagy futtatott eddig, mert nem csak az aktívakat lehet itt megnézni, hanem a befejezetteket is.
  4. Keresel egy online marketing szakértőt, vagy egy online marketing ügynökséget, akik segítenek neked a teljes hirdetési kampányod kidolgozásában és működtetésében, hogy minél hamarabb bele tudj tanulni, és minél hamarabb elégedett lehess az eredményekkel.
 
Képek forrása: Pixabay, facebook, saját

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük