Skip to content

Új őrület a webdesignban: mi a monokróm stílus sikerének titka?

monokróm stílus_ webdesign by Lilith

 

Monokróm, vagy monochrome stílus titka

 

A monokróm stílus = fekete-fehér???

Fekete: „nem, vagy környezetéhez képest csak nagyon gyengén veri vissza a látható fényt”( wikipédia)

    • erőteljes, domináns szín
    • arányaival érdemes játszani, túl sok, túl nyomasztó, depresszív érzést kellhet, túl kevés , túl jellegtelen, ( „szürkeegeres”-mondjuk is az ilyenre )
    • eleganciát, megnyugtató mélységet jelez
    • a színek hiánya, az ősi űr, az éjszakai égbolt végtelen mélysége
    • Klasszikus és sikkes, legyen az ok gyász vagy estélyi egyaránt valami különleges, más érzését kelti
    • fekete dolgok, folyadékok, terek, karcsúbbnak, de nehezebbnek, tömörebbnek tűnnek

Fehér „annak a felületnek a színe, amely a fény teljes spektrumát változatlanul veri vissza” (wikipédia)

  • harmónia, egyetemesség, tisztaság, egészség, nyugalom és béke
  • különlegesség, egyediség, elemi tisztaság, szűziesség
  • egyszerűsítés, gondolatok lecsendesítése, belső béke
  • fehér dolgok, terek tágasabbnak, teltebbeknek tűnnek

 

Ahogy anyanyelvünk is használja a fekete-fehér kifejezést, feketén -fehéren, tárgyilagosan, szélsőségesen, végletesen, kompromisszumszegény értelemben, úgy a tárgyi, pl. fotók, és az online, webdesign világban is előfordul és külön szekciót képez, azonban hasonló érzeteket kelt. Fotósok előszeretettel alkalmazzák, érzelmek erősítésére, a fotó témájának drámaibbá tételére.DE a geometriai formák alkalmazásában is kiemelkedő szerepet játszik, a játékosság, a mozgás kifejezésére.Nézzünk néhány fekete-fehér képet, és döntsük el magunk, milyen érzést keltenek bennünk?

monochrom design 6 monochrom design 5 monochrom design 4 monochrom design 3 monochrom design 2 monochrom design 1

 


Világmárkák weboldalai monokróm stílusban

A fentiek után nem is csodálkozhatunk már azon, miért is lett ennyire népszerű a monokróm stílus nem kevés világmárka honlapján, arculatának tervezése során. Pontosan, emiatt a drámai, egyben eleganciát, luxust, különlegességet sugárzó hatása miatt.

Mikor keresni kezdtem ide ilyen márkákat, meglepve tapasztaltam, hogy a kedvenceim zöme bizony ezt alkalmazza. Ki ne ismerné Coco Chanelt és az ő híres „Kis feketéjét”, a kis egyszerű szabású, fekete estélyi ruháját, amivel szerinte minden nőnek rendelkeznie kell? Vagy a híres Chanel 5 parfümöt?

Legtrendibb Monokróm stílus titka: fekete-fehér plusz egy szín!

De ugyan így monokróm stílusban találjuk például a másik kedvencem a CLINIQUE márka és Armani honlapjait is. Véletlen lenne? Aligha hiszem!

Mind a logók, mind a betűk, mind a gombok, hátterek, egyszerű, letisztult fekete színben állnak, csak a méretük, a termékek mozgása töri meg a zord, komor hangulatot és kölcsönöz mégis valamiféle könnyedséget, játékosságot, mozgást, ezáltal valamiféle életet az arculatnak.

Azonban mégis láthatunk némi lágyságot mindkét példánál, annak a bizonyos „plusz egy szín „ nevű trükk alkalmazásával. figyeljük meg, hogyan töri meg az éppen hogy csak feltűnő szerénységű, de annál markánsabb hatást keltő, pirosas, rózsaszínes szín , mindkét honlap arculatát, hangulatát, mindössze egyetlen eltérő színű szó, egy termék hogyan képes színt, és életet vinni, feldobni az egész megjelenést, és oldani a Fekete-fehér kontrasztja között húzódó feszültséget!


Mi tehát a monokróm stílus sikerének titka?

  • egyértelműen láthatjuk, hogy roppant sokoldalú, szinte minden témának „jól áll”
  • nyomtatóbarát, vagyis környezettudatosok számára kifejezetten előnyös
  • harmonikus
  • vizuálisan letisztult, összetartó, azonos egységhez tartozó érzetet kelt
  • nem viszi el a figyelmet a tartalomról, a plusz egy szín kitűnően alkalmas iránytani a fókuszt
  • segítségével a márka könnyebben azonosítható, felismerhetőbb
  • fehéren feketén, vagy feketén fehérrel- a szöveg erősen kiemelkedik
  • a fekete és fehér keverésének és az alkalmazott 3.szín árnyalataival végtelen számú variáció és hatás készíthető


Tetszik a monokróm stílus?

Tervezzük meg a kívánsághonlapodat!

Kész elképzeléssel és koncepcióval érkeznél ?- előre tudva, hogy egy letisztult, komolyságot és intuíciót is sejtető szakmai honlapot szeretnél, fekete, fehér és mondjuk piros színben, sőt kifejezetten sötét piros színnel? A vállalkozás Arculattervezése során hosszas keresgélés után kiválasztjuk a megfelelő színt, amit aztán következetesen végig meg is tartunk a teljes honlap készítése folyamán. Így előtérbe kerülnek a hozott és témához keresett monokróm fotók, itt-ott például a választott  arculati piros színnel kiegészítve, ráárnyékolva, és a díszítőelemek, betűk, szövegek színezésével.  Álmodd meg, majd valósítsuk meg!

Képek: Pixabay, Pinterest, Márkák honlapjai

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Webdesign by Lilith
Adatvédelmi tájékoztató

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek. A cookie-kat az Ön böngészője tárolja, és olyan funkciókat hajt végre, mint például a webhelyünkre való visszatérés felismerése és a csapatunk segítsége annak megértésében, hogy a weboldal mely részeit találják a legérdekesebbnek és leghasznosabbnak.